شات البابا كيرلس وام النور
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شات البابا كيرلس وام النور

شــات ومــنـــتــدى الــبــابــا كـــيــرلـــس وام الـــنـــور

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

حآسس آنك في آشد ضعفكـ ...!

كاتب الموضوعرسالة
????
زائر

حآسس آنك في آشد ضعفكـ ...! Empty
مُساهمةموضوع: حآسس آنك في آشد ضعفكـ ...!   حآسس آنك في آشد ضعفكـ ...! Icon_minitime1السبت نوفمبر 05, 2011 12:59 pm

حاسس انك في أشد ضعفك
وكأن كل قوتك اتسحبت منك..ساعات تحس انك مش قادر تعمل حاجة وانك يأس
..
يمكن أقرب الناس ليك باعوك عيروك خنوك..يمكن يكونوا استهانوا او استقلوا بيك
يمكن يكونوا غيرانين منك او مش حابين يشوفوك مبسوط او ناجح او مستخدم من الرب
بس الرب عايز يفكرك تاني ..ان حربك مش مع بشــــر ! مش اهلك ولا اصحابك ولا شريك حياتك ..حربك مع السلاطين مع ولاة العالم على ظلمة هذا الدهر مع اجناد الشر الروحية في السماويات .اف12:6
وعشان كدا ابليس بيبقى في نااار لما بيشوفك بتحب ربنا وبتسعى انك تخدمه او بتعمل اي حاجة عشان خاطره..وابليس هو اللي مش عايز يشوفك مبسوط او ناجح او مستخدم من الرب..
لكن ثق تماماً ان حربه دي هتنتهــــي..وهتنتهي والرب هيعززك ويكرمك ويعوضك عن كل اللي عانيت منه ..هديك اضعاف اضعاف اللي خسرته او ضاع منك...وهيرفعك من مكانك لمكان اعظـــم بكتيــــر !.
بس عايزاك تتخيل معايا دلوقتي انك يوسف (ابن يعقوب )..لما يعقوب حب يوسف قوي اكتر من كل اخواته...اخواته غاروا منه وحقدوا عليه, " فلما رأى اخوته ان اباهم احبه اكثر من جميع اخوته ابغضوه ولم يستطيعوا ان يكلموه بسلام .تك37 ."
ودا خلاهم يقرروا يأذوه ومش بس يأذوه أذية عادية دول كانوا ناوين يقتلــــوه..ودا اللي ابليس بيحاول يعمله معاك الفترة دي ..عايز يقطع جواك كل حبل بيربطك بربنا...هو عايزك واحيد من غير إله..كأن ميــــــت! ..لكن تفتكر الرب هيسيبـــك ! ..طبعا لايمكن..و هيبعتلك النجاه وفي الوقت المناسب زي ما عمل ما يوسف..وخلى راوبين اخوه يقنعهم بفكرة تانية عشان ميومتهوش ! ... . فسمع راوبين وانقذه من ايديهم.وقال لا نقتــله. تك 22:37
لكن الرب مش بس اكتفى بانقاذ يوسف من ايد اخواته.. لكن كان معاه لحد ما جعله مـــــــلك على مصر كلها.
الرب عايز يقولك انهردة...انت مش هتمـــوت..انت غالي عندي قوي..وحياتك تهمني..وانا مهتم بكل تفاصيل فيها
انت في حمايتــي
وانا مش هنقذك بس من اللي انت فيه..لكني هكون معاك زي ما كنت مع يوسف وهعظمك وهرفع راسك قدام كل حد عيّرك واستهان بيك..
حياتك بين ايدي..وانا مسؤل عنها..فقط ثــــق فيــا
صلوآمن آجل ضعفى
lol!

حآسس آنك في آشد ضعفكـ ...!
صفحة 1 من اصل 1